torsdag den 23. maj 2013

Danske medier forbigår årsagen

Den franske forfatter Dominique Venner skød sig foran Højalteret i Notre Dame Kirken i Paris.
Det blev af medierne udlagt,som hans protest imod homovielser.


Men alle større medier forbigik hans Facebook-side.
En time inden selvmordet skrev han dette:

“”Jeg er sund i krop og sind, og jeg er fyldt med kærlighed til min kone og børn. Jeg elsker livet, men i dets aften, foran de enorme farer for mit franske folk og de europæiske lande, føler jeg pligt til at handle, mens jeg endnu har styrke. Jeg mener, det er nødvendigt at ofre mig selv for at bryde den apati, der plager os. Jeg vælger et meget symbolsk sted, ( Notre Dame ) som jeg respekterer og beundrer. Min handling rummer en etisk vilje. Jeg giver min død for at vække den slumrende samvittighed. Jeg er en forsvarer for alle folks identitet og ret til et hjem. Jeg er imod den kriminelle udskiftning af vores folk, ved den store indvandring” .

Hvordan kan medierne vælge at forbigå hans 30 årige modstand i at lade Frankrig acceptere ubegrænset indvandring?
Venner var en sammensat person. Som yngre deltog han i 50erne som frivillig i Krigen i Algier og senere sad han 18 måneder i fængsel for protester overfor præsident Charles de Gaulle. Han modtog senere en ærefuld udmærkelse fra Det Franske Akademi for sit forfatterskab, som netop priste den europæiske kultur.



Ingen kommentarer: