Nu skal de ældre jages af de radikale.
Ikke mindst er mimrekortet en sten i skoen hos de unge mennesker i regeringspartiet.
Nu er netop Mimrekortet ikke noget, som Folketinget har med at gøre.
Det er en beslutning, som de enkelte trafikselskaber selv træffer.
Og netop Mimrekortet er en driftsbeslutning, som er økonomisk og praktisk god for det enkelte selskab.
Alle som tager en tur i morgen eller eftermiddags myldretiden, vil ved selvsyn opleve, at busserne er overfyldte.
Det er derfor man med Mimrekortet med de indbyggede spærretider, kan overtale de ældre til at tage bussen på andre tidspunkter, hvor belastningen er lettere.
Derved spares både på materiellet og på driften.
Fjernes Mimrekortet, vil det kræve ekstra busser og drift i myldretiden. Og det vil blive langt mere omkostningstungt end de ældres nedslag i prisen.
Ikke mindst er mimrekortet en sten i skoen hos de unge mennesker i regeringspartiet.
Nu er netop Mimrekortet ikke noget, som Folketinget har med at gøre.
Det er en beslutning, som de enkelte trafikselskaber selv træffer.
Og netop Mimrekortet er en driftsbeslutning, som er økonomisk og praktisk god for det enkelte selskab.
Alle som tager en tur i morgen eller eftermiddags myldretiden, vil ved selvsyn opleve, at busserne er overfyldte.
Det er derfor man med Mimrekortet med de indbyggede spærretider, kan overtale de ældre til at tage bussen på andre tidspunkter, hvor belastningen er lettere.
Derved spares både på materiellet og på driften.
Fjernes Mimrekortet, vil det kræve ekstra busser og drift i myldretiden. Og det vil blive langt mere omkostningstungt end de ældres nedslag i prisen.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar