fredag den 15. juli 2011

Send voldelige asylansøgere på et World Cruise

Lad os da spare på de voldelige asylansøgere ved at sende dem på krydstogt.
De tre personer, som har boet 3 uger i et luksussommerhus, har kostet over en million kroner for 21 dage.

Jeg vil foreslå, at vi i stedet sender sådanne personer på krydstogt:
Med rederiet Holland America Line kan det gøres en hel del billige.
160 dages World Cruise på luksusklasse med alt betalt. En tur rundt om Jorden med besøg i disse steder:

Ports of Call: Fort Lauderdale, Florida | Roseau, Dominica | Bridgetown, Barbados | Belem, Brazil | Recife, Brazil | Rio de Janeiro, Brazil | Rio de Janeiro, Brazil | Buenos Aires, Argentina | Buenos Aires, Argentina | Montevideo, Uruguay | Port Stanley, Falkland Islands | Antarctic Sound, Antarctica | Livingston Island, South Shetland Islands | Wilhelm Archipelago | Ushuaia, Argentina | Punta Arenas, Chile | Easter Island, Chile | Papeete, Tahiti, French Polynesia | Pago Pago, American Samoa | Lifou New Caledonia | Sydney, Australia | Sydney, Australia | Cairns, Australia | Cairns, Australia | Komodo Island, Indonesia | Lombok, Indonesia | Hong Kong, China | Hong Kong, China | Nha Trang, Vietnam | Phu My, Vietnam | Singapore, Singapore | Singapore, Singapore | Phuket, Thailand | Colombo, Sri Lanka | Mangalore, India | Mormugao, India | Bombay, India | Bombay, India | Safaga, Egypt | Sharm-el-Sheikh, Egypt | Piraeus (Athens), Greece | Piraeus (Athens), Greece | Katakolon (Olympia), Greece | Messina, Sicily, Italy | Naples, Italy | Ajaccio, Corsica, France | Barcelona, Spain | Barcelona, Spain | Cadiz (Seville), Spain | Madeira, Europe.

Alt dette for 95.000 kroner pr person med fuld forplejning – det er en lille brøkdel af hvad Dansk Røde Kors bruger på deres ophold af disse personer – og hvis vi så er rigtig heldige, så vælger asylansøgerne, at stå af i en af havnene undervejs.

Danmark vil spare en masse penge og vi behøver først at tage os af dem om et halvt år, hvis de kommer tilbage.

Det er da et tilbud, som sparer penge, når nu flertallet ikke vil sætte dem ind i aflåselig celle i Vester Fængsel indtil de kan sendes retur.

Rød Blok´s politik vil betyde fyringer i lufthavnen

Luftfarten trues af konkurser


Passagerafgiften kan blive dyr for Dragør og Tårnby


Danske lufthavne har netop fremsendt redegørelser for konsekvenserne af den passagerafgift, som Socialdemokratiet og Socialistisk Folkeparti vil indføre, hvis de får magt, som de har agt på 75 kroner pr afgang.


Og det er uhyggelig læsning.


- Lufthavnene meddeler alle, at en passagerafgift på 75 kroner for udenrigsflyvninger og returafgift på det dobbelte for indenrigsflyvningers vedkommende vil koste arbejdspladser både for selve lufthavnene og tilknyttede erhverv.


- Aalborg Lufthavn, der med ruten Aalborg-København har lige så mange passagerer som de fem øvrige indenrigsruter tilsammen, melder om omsætningsfald på 40 mio. kr., tab af 34 fuldtidsstillinger. Ser man på udenrigsruterne, som er lavprisruter, vil der være 20 pct. færre passagerer. Det kan koste nedlæggelse af ruterne og gøre det umuligt at tiltrække nye ruter. Årsagen er, at lavprisruterne kun eksisterer, fordi fortjenesten pr. billet ligger på cirka et halvt hundrede kroner.


Meldingerne fra de øvrige lufthavne er lige så forstemmende:
Århus Lufthavn melder, at afgifterne vil berøre en tredjedel af omsætningen og et fald i aktiviteterne på 25 pct. Billund varsler lukning af ruter. Især blandt lavprisselskaber og de nævner, at eksempelvis Ryanair har en fortjeneste pr. billet på ca. 40 kr. Det siger sig selv, at en afgift på 75 kr. helt vil smadre selskabets grundlag. Karup melder om 50 pct. passagernedgang og 30 pct. færre medarbejdere. Sønderborg siger, at SF og S’s afgifter vil føre til lukning af ruten Sønderborg-København. Samlet vil det koste cirka 300 arbejdspladser.


Kastrup lufthavn
Endelig oplyser Københavns Lufthavne, at en passagerafgift vil ramme især indenrigstrafikken hårdt. Det forventes, at Kastrup mister 330.000 indenrigsrejsende og 110.000 udenrigsrejsende, hvis afgiften gennemføres. Det vil berøre mange ansatte.


Et skrækeksempel er, at da lufthavnen i Alicante indførte en afgift på 15 kr., fik det Ryanair til at lukke 80 pct. af sine ruter på destinationen.


- Meldingerne viser, at S og SF’s plan vil smadre flybranchen og give voldsomme prisstigninger for passagererne, først og fremmest fordi lavprisselskaberne vil trække sig ud af Danmark. Der er ikke langt til Sturups Lufthavn ved Malmø.


S og SF påstår, at en flyafgift vil give statskassen en milliard kroner om året og nedsætte CO2-forureningen. Men afskedigelser, passagerflugt og tilbagegang i antallet af turister vil koste mere end en milliard kroner. Og så er der ikke engang nogen særlig miljøgevinst at hente. Indenrigsflytrafikken bidrager nemlig kun med 0,5 pct. af transportsektorens samlede udledning af CO2.


Hvis du påtænker at stemme på Rød Blok og kender en der arbejder i lufthavnen, bør du måske lige se dig lidt omkring. Afgiften på de 75 kroner forventes at koste mere end 800 jobs indenfor flytrafikken. Er det lige hvad vi har brug for i dag – og hvem det vil ramme.


Morten Dreyer
Folketingskandidat for Dansk Folkeparti
http://mortendreyer.blogspot.com/

onsdag den 13. juli 2011

Betalingsring er også borgerkontrol

Socialistisk Folkeparti og Socialdemokraterne er lidt morsomme.

På den ene side er de i oprør over en grænsekontrol, som sætter enkelte biler under kontrol.

På den anden side vil de indføre en betalingsring i København, hvor de forventer et overskud på den nye skat på over to milliarder kroner.

Men det er bare penge – noget helt andet er den kontrol, der samtidig indføres.

Hver gang du krydser betalingsringen vil det blive registreret og gemt.

År efter kan myndighederne kontrollere hvor du befandt dig en bestemt dag.

lørdag den 9. juli 2011

Et godt tilbud fra Lars Barfoed

Jeg har et godt tilbud til Lars Barfoed (K):



Stik mig 400.000 kroner årligt og jeg lover ikke at lave kriminalitet.



“I dagspressen forlyder det, at Justitsministeren overvejer at belønne kriminelle økonomisk, hvis de holder sig fra ny kriminalitet.

En økonomisk bonus til kriminelle, hvis de efter afsoning af deres straf holder sig på dydens smalle sti.

Det kan blive virkelighed i Danmark, hvis det står til landets justitsminister Lars Barfoed (K).

Ministeren har netop været på en to-dages tur til London og er blevet inspireret af den britiske ordning “payment by result”.

- I England kan det udløse en bonus til dem, der arbejder med at holde dømte kriminelle ude af ny kriminalitet, men jeg kan da sagtens forestille mig, at man udvider det til også at gælde en bonus til den kriminelle selv, siger ministeren.”

Men det er da ikke fornuftigt, at man først skal begå kriminalitet, før man bliver betalt for ikke at gøre det.

Så hvis Barfoed lige stikker mig nævnte beløb, så sparer vi politiets arbejde, ofrenes tab og mit ophold i fængsel.

Det må da være en win/win situation.

mandag den 4. juli 2011

Gaza´s situation er selvforskyldt.

De 1,5 millioner mennesker, der lever under kummerlige forhold i det lille område, er fanget i et kompliceret spil mellem Israel, Hamas, Egypten og for den sags skyld resten af den arabiske verden. Gaza-boerne er ikke et offer for israelsk undertrykkelse, men et offer for arabiske lederes ligegyldighed over for det palæstinensiske spørgsmål tilsat det faktum, at palæstinenserne også selv mangler vilje til at løse de problemer, de har.
Sådan beskrev Berlingske i lederen mandag situationen.

Men det er med forlov et forenklet billede.
Vi ser næsten dagligt journalister og fotografer balancerende på kanten af åbne kloakker, hvor de bringer ”sandheden” om Gaza.
Men der er reelle Ghettoer i Gaza, hvor indbyggeren lever deres helt eget liv, uden nogen kontakt med familierne ved de åbne kloakker.
Tænk om en virkelig modig journalist ville bringe et indslag fra en af disse ghettoer, hvor det eneste krav til beboerne er en millionindtægt.
Derved ville alle bidragsyderne fra FN og EU og lille Danmark ved selvsyn kunne se, hvad deres støttekroner også går til. En overklasse som ikke aner hvad de skal bruge deres penge til. Prøv at se dette link: http://www.grandpalace.ps/ Det er en del over hvad mit feriebudget kan rumme. Et andet tilsvarende link er: http://www.rootsclub.ps/

Der er mennesker i Gaza, som lever kummerligt – men det skyldes måske også, at der er andre mennesker i Gaza, som lever som taget ud af bogen: ”1001 Nat”.

lørdag den 2. juli 2011

Fjern Sprognævnet og bevar ordene.

Luk Sprognævnet er anbefalingen fra Falberts Kulturkanon i lørdags. Det lyder som et forslag, som vi ufortøvet bør gå i gang med, inden Sprognævnet afskaffer ordet ufortøvet.

Fatter disse fusentaster ikke, at for hver gang man fjerner ord, så gør man sproget fattigere. Hvis man fjerner ordet Fusentast, så fjerner man samtidig muligheden for at benævne fruen for sprognævnet med det korrekte ord.

Problemet ved at fjerne ord fra retskrivningsordbogen, er at man derved samtidig ødelægger danskernes mulighed for at læse ældre danske tekster. Allerede i dag har mange unge problemer med litteratur fra før 1950.

Hvis Sprognævnet får magt som de har agt, så vil kommende generationer være nød til at sætte sig ind i Søren Kirkegaards værker på engelsk, tysk, fransk, japansk, esperanto eller et af de mange sprog han er oversat til.

Dansk vil ikke være muligt.

Som Søren Kirkegaard engang i Bogen om Adler udtrykte det:

”Travle Mennesker, der kun have Tid at læse det Øieblik de ere paa Lokumet og altsaa i det Høieste kun en Smule otium naar de engang imellem have diarrhoe, maa det overlades Aviser at skrive for.”

fredag den 1. juli 2011

Rød Blok vil fjerne grænsekontrollen.

Rød Blok vil forhindre grænsekontrol.



VOK tager grueligt fejl, når den siger, at grænseaftalen er på plads, udtaler de.



Sådan lyder meldingen fra oppositionen efter, at grænseaftalen ellers blev endeligt vedtaget i Finansudvalget. Men rød blok minder nu regeringen om, at den med et snuptag vil tilbagerulle store dele af grænseaftalen, hvis magten skifter til næste valg.

Med andre ord bliver der altså ikke opført nye grænseanlæg eller indsat flere faste grænsevagter.



Vi vil forhindre, at aftalen nogensinde bliver ført ud i livet, siger Det Radikale Venstres næstformand Morten Østergaard.



Der er derfor kun en ting, som VOK kan gøre – og det er at sætte maksimalt ind inden valget.

Sæt mindst 200 toldere ekstraordinært ind fra næste uge.
Afhold derefter en kort udbudsrunde for opførsel af pavilloner og grænsebomme, samt indkøb af de nødvendige remedier som for eksempel nummerpladescannere m.m.

Aftalerne og byggeriet vil derfor være på plads inden valget – og vi har kunnet se resultaterne af en mere fast toldkontrol, så borgerne kan opleve, at en fast toldkontrol sammen med den sædvanlige baglandskontrol, skaber en positiv forskel.